Mar 25, 2010

sayu....

pkol 2:04 a.m
Status: mate masih terbuke luas
jari masih ligat menekan keyboard
telinga melayan lagu...
hati tetibe je rase sayu......
earphone dimatikan
mood tuk mengalirkan i mata pon ade...

puncanye:

tahu dimana punca sebenar..
tapi itulah hakikat..
saat org laen ngah nyenyak tido..
aku msih lagi mngadap laptop..
menaip mngikut kata hati..
sebagai tempat meluahkan perasaan
tempat untuk mengadu..
segala hal yang terbuku dalam hati..


tadi aku ade la melawat blog2 org..
hati rase tergerak utk melawat blog puteraazhari..
mmbaca setiap petikan yang ditulis..

aku adela baca pasal diari yang die tulis
tajuknye " Dia Cinta Terakhir"
mmg berkisar pasal cinta..
cinta antara manusia yang sepatutnya berlandaskan cinta kepada Allah..
bile baca je,,rasa macam kene atas diri sendiri pulak..
btul,,mmg xde salah pun ape yang die cakap..

aku suke baca ayat yang die tulis nie..

"Andai cinta kalah oleh mainan perasaan, itu menunjukkan cinta kita belum benar-benar cinta. Kita bukan cintakannya, tetapi hanya cintakan kecantikan, keayuan wajah yang hanya bertahan hingga ke suatu masa sahaja. Allah bukan sahaja menguji cinta kalian kepadanya, tetapi menguji cinta kalian kepada-NYA."

mmg 100% betul pe yang die ckp..
xboleh dinafikan lagi..
aku pon tergolong jugak dlm golongan ni
tapi yelah..
kita mmg tahu pon tapi still nk buat..
buat2 buta..
mgkin betul la org kate
cinta itu buta..

lagi satu yang dapat dijadikan pengajaran
dalam note yang die tulis tue,
ada satu potong ayat yang dia petik..
mgkin korang pon da penah dengar kot..

“Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ianya amat baik bagimu. Boleh jadi kamu menyukai sesuatu, padahal ianya amat buruk bagimu...” al-Baqarah (2:216)


kawan aku penah bagitahu aku sal ayat ni...
and aku pon penah jugak baca sebelum ni..
mula2 tu macam xpaham..
tapi lame2 mengerti..
ape mksud die..

ape yang sbenarnya baik untuk kita,
dan ape yang sebenarnya xbaik untuk kita...

korang pon mesti paham kan..

yelahh,,
aku bukan nk tunjuk aku ni baik sangat..
x same skali..
jauh skali ng mendabik dada..
sbb aku tahu mgkin aku ni lebih teruk dari korang..
tapi sbg pengisian rohani..
santapan jiwa..
dah lame xdengar org bg nasihat2 agama kat kita
dah lame xdengar org tegur kita..

"dyia,,xbaik wat camni...."
"dyia,,berdosa tau kalu awk camni camtu.. "


aku salu jugakla view blog die..
byk pengajaran yg kita blh dapat..
semuanya berkisar ttg kehidupan yg sememangnya bersangkut paut ng kite..
terutama remaja...
bile baca tue,,rasa insaf,,sedar kekurangan diri..
sedar yang betapa banyaknye dosa yang ditanggung drpd pahala yg dipikul...
nauzubillah...


semoga kita sama2 ditetapkan iman...
semoga kita sama2 berjaya mencari cinta yang sebenarnya..
dan semoga org yang kita cintai sekarang adalah orang yang benar2 mencintai kita kerana-Nya..
ameen~


p/s: kalu korang ade masa view la blog die...
xrugi sikit pon..
kalo xtahu
aku ade bookmark link blog die kt blog aku ni..
saujana mata hati...
tgk la..
xmenyesal pon kalo korang tgk..:)
okela,,,da ngtuk..
nak tido..
salam~




No comments: