Feb 15, 2010

katahati dan perasaan

Semalam 14 feb 2010…
Birthday kakak aku..d’yia sarah yang ke-22..
Jgak CNY yang disambut oleh orang2 cine..
Jugak lagi Valentine’s day yang disambut oleh couple2 bhgia..

Aku??
Xde buat pape pon..
Sekadar duk umah siapkan makanan untuk para keluarga yang datang ke rumah kami..
Mama sediakan nasi lemak, bihun goreng, dadih, agar2 dan bermacam lagi mkanan yang blh dimakan..
Aku turut same menolong skadar yang termampu..

Malam tue pula,,around 8.20pm
Aku,sis, and amie keluar bsama kazen ku,kak wani..
She treat us pizza,mc’d kfc…
Fuhhh,,,mmg kenyang sbb dapat mkn free dgn byknye.
Kitorang mkn kt KBMALL..
Punyela ramai orang smalam..
Nk jalan pon sesak2,terpksa gesel-gesel lagi…
Geli eden..
Sesampai je kat pizza…
Terpaksa lagi tunggu diluar sbb meja penuh diisi oleh makhluk2 ALLAH..
Tunggu la dlm 15 min kat luar tue..
Tercegat je aku kat depan pizza…
Cam promoter pulak..

Ttibe,,die punye co manager tegor aku..

“fuhh,,rama sunnguh nah arini nie, xcekak nk laye doh kak” , dgn muke kepentan..
Aku senyum je..

“yeke??stat pukul brapo lagi kalut gini ni kak??”, aku skadar berbasa-basi..

Umm,ajat kol 10 pg td lg.. Xberhenti2 lagi ni..kalu blh tutup..kak nak tutup doh ni..ni pon rama lagi duk bratur . adik nk makan cini eh..brapo ore??”, katanye..

“5 je..ade kosong doh eh kak??”

“ado doh..kejap eh..nk kemas mejo dulu”, katante smbil tersenyum lagi…


Mmg bgus la akak ni..penat2 pon sempat lagi senyum..sempat lagi bmesra ng pelanggan..ni yang kita nak..ade sesetengah tue, nk pggil mintak sos pon punyelh susah..muke kerek je…2 3 x barula datang..aishh,,hangin betul la.nasib baek mood aku tyme tu oke..
Ktorang order pizza yang bru tue..ape name dah???aku pon lupe..haha
Makan sekenyang-kenyangnye,,sepuas2 hati..sampai perut jalan ke depan daa..

Siap je mkn,kitorang gerak blik..
B4 tue smpat lagi p pusing2,round2 dalam bndar jup..
Saje cuci mate yang sentiasa kabur nie..
Pkul 12 lebih bru la sampai umah..
Amie siap ttido lagi dalam kete..penat agaknye..

Sampai je umah,,aku msg la bf,,tny kaba..
Tgh buat ape,pakai pe, duk kat mane..
Saje,,cari modal yang xperlukan duit untuk bborak..
Sebenarnye nak tny die nk jumpe aku ke x??
Tp ntahla..ttibe ego melambung tinggi,jiwa kacau, hati serabut..
Rase bia die je yang tny and ajk

“ya,,jom kita kua nak??”

Tapi xde pon..hampehh!!!
Sedih ade,,geram ade,,sakit ati pon ade..
Xkan la aku yang nk kene ajak kot.
Gf ajak bf??
Ouh no,,ini xmungkin..xnak xnak!!!!!!!!!!!!
V day pon xsmbut..
Nk smbut pe,,wish pon x..wish CNY adela..
Ingat aku cine ke hape…
Aduhaiiii~~
Suke ati awak la si bf..

Awak tau kn,,b4 kita blik aritu saye da gtao nk jumpe awak..
Xkan awak xnk tny kot “bile kite blh jumpe?”
Dan xkan saye pulak yang bersungguh-sungguh ajak awak lagi..
Saya dah bg hint kan si bf..
Ajakla…huaaaaa……nak nanges dah…
Cume tinggal esok je lagi yang tinggal…
Cume esok..cume esok..
Rabu ni saye dah xde dah..dah gerak KL..
Tolongla si bf..jgn maen2…
Nak jumpe ke xnak??
Kalu xnak xpe… dah xde jodoh..ape boley buat…
Terime jela…

Kalu blh jumpe hari ni kan bagus~~
Ouh,,berangan lagi…
Padamlah angan mu dyia..
Noktah dengan perasaan kacau bilau..

No comments: