May 23, 2010

saya perempuan yang lemah

selamat malam diariku....berjumpa lagi kita malam ni ea...
tangan terasa ringan je nk menulis...banyak benda yang nak dikongsikan..
kisah kehidupan yang tak pernah putus..sebab awak rakan saya..
tmpat saya meluahkan rasa...

emm,esok mama cakap nk bawak aku p klinik..
so,,pagi2 lagi aku kene bangun..
and tibe2 otak terfikir benda yang xelok..
maaflah,,aku slalu berfikiran negatif..
tambah2 pada diri aku sendiri..


seminggu ni kesihatan aku kurang baek ckit..blkg pon makin sakit..
bile mama tanya aku ckap xskit..tp hakikatnye memang sakit..
duduk sakit,,berdiri sakit,,tido pon sakit,,
serba xkene..
rasa sengal semacam je..
aku cuma mampu sapu minyak angin..=(


sebab rasa xthan sangat..
so terpaksalah bgthu mama..
esok akan menentukan segalanya..


teruk ke x sakit aku ni??..
ya ALLAH,,minta dijauhkan dari penyakit yang memudaratkan..
aku masih mentah untuk menyelami kehidupan..
disetiap akhir solat hanya doa yang mampu kutitipkan..
semoga aku diberi kesihatan yang baek,,dijauhkan dari penyakit berbahaya,,dan dipanjangkan umur..
banyak lagi dosa yang belum ditebus..
banyak lagi pengorbanan pama yang belum dibalas..
banyak lagi perkara yang masih belum selesai...
masih banyak.....
tetibe rasa sayu plak..huhu..
i'm too emotional..sorry beb..


kat bawah ni aku ada selitkan lirik lagu KEBAHAGIAAN DALAM PERPISAHAN..Shahir AF8..
lagu die best..lirik pon best...
cuma nak tanya,,bhgia ke kalo berpisah??...
ade jugak orang kata berpisah tu mengajar kita erti kehidupan..betul ke??
ummm,,mungkin betul...sebab xsemua yg kita nak n hajatkan kita akan dapat..
kita hanya mampu merancang..Tuhan yang menetukan..
sebab die yang lebih mengetahui tentang hambaNya..


petang tadi,,
aku ade bukak blog seseorang...
baca semua entry die dari awal sampai akhir..
tengok komen yang member die tulis..
smua selongkar habis..
xthu kenapa tiba2 rasa nak baca blik wlaupon dah berkali2 aku baca and ziarah blog 2..
maaflah ye,,
blog awak menarik perhatian saya..
t update tau blog awak tu..
dah bersawang dah..
saya nk tlg cuci pon awak xkasi kunci pintu..
so,,cane nak masuk nk cuci sawang tu kan??
huhu



SHAHIR-KEBAHAGIAAN DALAM PERPISAHAN

tak perlu ucapkan sepatah kata
kerna lantang terbaca dari muka
kau dan daku sudah tiada
keserasian di jiwa
mngkin magisnya sudah hilang..

tak perlulah kita mencuba lagi
betulkan kesilapan perhubungan ini
bila setiap perbincangan
menjadi perbalahan
manakah agaknya cinta pasti

c/o
embun pun takkan mampu menyubur sekuntum
bunga yang layu pada musim luruh
yang dulunya mekar disinar suria
bila sudah kering pasti akan gugur..

seperti cinta kita yang jelas ternyata
semakin lemah oh semakin rekah
menimbulkan tanya, apa mungkin kita
temu kebahagiaan dalam perpisahan..

usah titis air mata kau tangiskan
ku dah cukup menampung selautan
begitu lama kupendam
tapi hanya berdiam
kerna cuba menafi realiti

(ulang c/o)

kebahagiaan.......dalam perpisahan....

No comments: