Nov 25, 2010

TEMUKAN ERTI CINTA

::cinta adalah iman dan keimanan juga yang menentukan ketahanan dan kesetiaan pasangan yang bercinta:: <---- setuju..=)

::apabila manusia gagal mencintai ALLAH, maka cinta sejati tidak akan ditemuinya:: <---- absolutely yes!!

::kamu sebenarnya silap dan terperangkap apabila persahabatan dan semangat setiakawan yang terbina bertahun-tahun berakhir dengan ungkapan cinta:: <---- kurang setuju..masing2 ade sebab kenapa kawan yang dipilih untuk diangkat sebagai kekasih..keserasian mungkin.

::cinta yang tulus ikhlas lahir daripada sikap, perbuatan, dan tindakbalas yang dipamerkan oleh seseorang bukan daripada kata-kata bermadah walaupun terlalu indah:: <---- sangat2 setuju.cintakan seseorang bukan hanya diluahkan melalui madah berhelah. action yang penting. dari situ penilaiannye lebih telus.

: orang yang terlalu banyak berjanji semasa bercinta adalah orang yang keliru dengan perasaannya sendiri:: <---- kalau janji tapi tunaikan oke kot. tapi jangan janji nak bagi emas setinggi gunung sudah.tipu!

::cinta memerlukan keikhlasan dan kejujuran.hanya dengan keikhlasan dan kejujuran cinta dapat dibentuk:: <---- 2 benda ni penting dalam sesuatu hubungan xkira la jarak jauh or dekat.jangan meragui kejujuran dan kesetiaan pasangan anda.hargailah keikhlasan mereka..=) orang kata cinta jarak jauh ni rumit.yeke?

::kamu sebenarnya tidak pernah jatuh cinta atau dicintai sekiranya kamu mengatakan sering gagal dalam percintaan:: <----always say yes!! i've get his/her love walaupon masih belom pasti.haha

::kecacatan cinta bukannya terletak atas sebab "CINTA ITU BUTA" tetapi disebabkan mereka yang selalu mempermainkan cinta:: <---- like this quote..meaningful.

::kamu adalah insan yang kecewa sebelum waktunya sekiranya kamu sering mengucapkan "AKU CINTA PADAMU" dan "ADAKAH KAU MENCINTAIKU":: <---- aikk,,yeke?aku rasa ni macam one way to express our love kot..kalau aku nak wish selalu,tiap2 hari. am i frustrated.agaga~

::cinta adalah anugerah Tuhan, mereka yang menerima dan mengalami tidak pernah menyedari dia telah jatuh cinta pada seseorang:: <---- yup!! first time jumpa rasa macam biase.bila dah lame hati dup dap dup dap..meaning?? hee

No comments: