Aug 17, 2010

kekasih gelapku

Rasanya belum terlambat kot nak wish Salam Ramadhan tok semua. Wahh,, hari ni dah cukup satu minggu dah kita puasa..yeayy!! masih lagi puasa penuh! gembira oke. harap u all pon pose penuh kay.. jangan ade yang pura2 sakit perut, cari alasan nak berbuka bersama budak umoq 6 tahun. buat malu jerk!! excluding girls..=)

sahur tadi makan nasi goreng.. so pagi ni perut xde la nak bunyi2 mintak di isi..wat malu jer orang laen dengar. haha. pagi tadi tengah syiok makan sahur, terkeluar la topik pasal kekasih gelap ni. xtahu la sape yang stat keluarkan topik ni.lupe dah.adeh.. aku mungkin. huhu

bila dengar cerita dari member2 aku, ghupe-ghupenye agak ramai jugak la kenalan aku yang rapat/ tak rapat/ musuh ketat (ade ke) berchenta dengan bf/gf dorang melalui alam maya. hal2 macam ni biasenye terjadi kat pompuan lah kan..mungkin sebab pompuan ni hati mudah cair kot.huhu.. eh, korang tahu x alam maya tu ape weh? meh sini nak kasi jelas ckit. actually, dorang2 ni start flirt2 dulu, usha-mengusha ckit pastu terus melekat (kapel) melalui muka buku (baca facebook), ruang saya (baca my space) dll..get it? yang hairannye kan,, jumpa secara realiti pon tak pernah lagi tapi dah boleh declare secara rasminye. aduhai, senangnye bercinta zaman sekarang..berbaloi ke kalo sekadar kita tengok gambar die je. kalo ikut pandangan aku xnak lah. awak nak kt saya, jom kita jumpa!!!tett.. bukan mendesak tp we need to know more about him/her.. pelik kan. tapi tu lah cinta.. betol orang cakap, cinta itu buta dan boleh membutakan. konon nak bermadah la plak.geli oke.haha


okeyh.. yang tu bab bercinta alam maya, ni ade plak kes yang tersalah call/send msg then ayat2 sikit terus kapel. wahh,, memang advance wa cakap sama lu.. tapi macam masuk dek akal je kan. sebab one of my bestie pon terlibat dalam kes yang sama jgak. and sampai skarang okey dorang kapel. almost 1 year dah kot. family masing2 dah kenal.. memang ke arah hubungan yang serius. aku doakan kebahagiaan mu weh..amin~

tapikan kawan, ade satu lagi kes ni yang macam weird la ckit. xmasuk akal pon ye jugak. puas diperdebatkan dengan kawan2 aku pagi tadi.. al-kisahnya si anu ni kapel degan si polan ni, ala, kes salah call/msg jugak la.. kalo ikutkan dah lame jugak kot dorang kapel. mungkin dah lebih 1 tahun. tapi yang peliknye bila si anu ni ajak jumpa, punyelah banyak alsan xmasuk dek akal yang si polan tu bagi. sebab bile dengar je alasan tu kan kan, aku rasa macam nak sepak2 terajang je si polan tu. dasar penipu! serius aku geram. maaf teremo. alasan yang kalo kita fikir pon kan, 0.001% je kot boleh percaya. kesian pon ade jugak la, kesiannye dekat si anu tu.. punyelah bersungguh die percaya cakap si polan tu sampaikan ade yang tegur pon die xamik pusing. ape orang cakap, ikut suka hati akulah, hidup aku..kau sibuk nak jaga tepi kain orang watpe! hambek ko.

satu lagi kes ni plak si anu ni segala benda harta kekayaan kalau boleh nak kasi kat si polan ni. kalau kita ni orang berada, duit boleh main tabur2, sepak2 depan mata xpela.. ni family hidup biasa je. yang kita baek sangat nak beri semua watpe? ade manfaat x? kalo masing2 sifatnye simbiosis xpela. ni orang tu mintak duit, kasi.. orang tu mintak moto, kasi... jangan kasi u punye tutt sudah.. tu dah melampau. i don't loike! dengar cerita skarang ni dorang dah break up, si polan tu dah kawen dah pon. tinggal la si anu ni sorang2. moto yang kasi pinjam hilang entah ke mane. see, dorang saje jer gunakan taktik kotor tu. blah la lu!

oke, dah habis mood nk luah perasaan.. in other perspective thinking.. mungkin ade pro n con having so called "kekasih gelap" ni. ramai jer yang jumpa jodoh melalui cara kat atas tu.. kekal smpai anak cucu lagi.. kalo memasing serius in dat relationship baguslah. aku sentiasa doakan kebahagiaan korang.. tapi kalo ade niat tersembunyi tu dah2 la maenkan perasaan orang, terutamanya perasaan kaum2 yang sejenis dengan aku. kami2 cukup sensitif, dan bila satu hubungan tu mula terjalin, kami mengharapkan keseriusan anda. kami mengharapkan keikhlasan anda wahai kaum adam..noted that! okelah, semoga korang2 semua bahagia ya.. jangan ada sedih di hati.. live your life happily!! doakan kebahagiaan aku jugak dengan pakcik..smilesmile

oh.. mood merindui kekasih hati semakin memuncak.lalalala~
satu rahsia peribadi aku nak bagitahu korang.. aku pon ade kekasih gelap jugak. jahat tak aku. kat atas tadi kemain aku duk kutuk2 korang kan. padahal aku pon same. tapi yang bezanya, kekasih gelap aku ni semacam xde perasaan. aku yang perlu memainkan perasaan tu supaya hubungan kami bertambah erat dengan benih2 kasih sayang. dan secara rasminya aku bagitahu korang sape kekasih gelapku tu. maaf pakcik sebab menduakan kamu..huhu

ni lah KEKASIH GELAP dyia.. sila klik kat purple words tu

No comments: