Nov 14, 2010

secalit tentang keburukan dan kelebihan diri

>
salam..entry ni memerlukan komitmen yang sangat tinggi; gaya macam cikgu suruh buat karangan 4 mukasurat penuh... so, sekarang banyak masa terluang dan banyak pulak idea mencurah-curah jatuh ke lantai. syarat die semacam begini;

"Once you have been tagged, you are supposed to write a note with 25 random things, facts, habits, or goals about you. At the end, choose 25 people to be tagged. you have to tag the person that tagged you. If I tagged you, it's because I want to know more about you."

so, let's do it. yaaayeeeeaaahhhh!!!!


1. nama diberi DYIA SYALEYANA BINTI MD SHUKRI. dari dulu sampai sekarang semua yang kenal saya cakap masa awal2 berkenalan dorang xtahu nak eja and sebut nama saya. susah sangat ke? even mama pon salah eja nama anak die...huhuhu...T.T

2. saya ade banyak nickname. commonnye member panggil dyia, bff and family panggil ngah. and certain sepupu sepapat, mak2 sedara panggil yana, diana, ana, cek ngah etc etc..tapi saya nak sangat orang panggil saya syaleyana..nampak macam baek jer.haha!

3. saya risau setiap kali saya attend ape2 program mc selalu je salah baca name saya daia syazleyana.. geram jek!

4. saya ade sorang kakak yang comey dan 2 orang adik lelaki yang handsome! cume saye jer yang comot, banyak jerawat, muke berminyak. dushdush!!

5. seriously saya memang penakut tahap gaban. boleh kata kalu nampak binatang2 yang merayap, terbang, lembik2, saya akan menjerit dan melompat lompat sampai adik laki saya pon naek bosan dengar suara saya.

6. saya takut kucing yang suke kejar2 orang. kalo yang pasif xpe sebab for sure saya xmenjerit naek atas meja or kerusi or menempel kat sape2 yang berdekatan dengan saye.

7. dulu saya takut tidur sorang2 dan setiap malam kene bukak lampu tapi sekarang dah berani sikit. cume sometimes bile rasa meremang bulu roma saya perlukan seseorang tok temankan saya tidur. >.<>


8. kalau saya marah tahap kritikal saya xsenang duduk, and then akan kutuk orang tu dari belakang and lastly nangis.. baru puas!

9. dulu saya suka pendam segala masalah.. tapi sekarang saya lebih selesa untuk meluahkan. rasa tekanan tu kurang. even orang dah naek muak dengar saya bercerita tapi saya xkisah, janji hati puas, lega.

10. kalau cakap bab makan, saya suka masi ulam cicah budu. yang pasti petai kene ade. xde lauk laen pon xpe. no problemo!!

11. saya suka makan strawberry! suke sangat sangat sangat.. buah laen pon suka makan jugak tapi jangan bagi saya makan buah hati saya. xde pengganti.

12. i am a choclate lover. dark choclate pon layann~ tapi xmo milk and white choc. sebab ade rasa dan bau susu kan? yekkss!!

13. benda yang saya paling xboleh minum dari dulu sampai sekarang. SUSU...euww,, bau die pon dah nak termuntah.. apetah lagi nak minum..xtahu kenapa saya anti benar dengan susu..huhu

14.saya selalu sakit belakang. dan even sekarang ni pon bisa sakit tu masih terasa. mungkin effect sebab jatuh tangga dulu kot. >.<

15. saya ade ramai bff yang sekepala dan segile gile macam saya. dengan dorang la tempat saya meluahkan masalah, bercerita itu dan ini, bergosip berbakul-bakul. thanks for being a good friens to me. love u!

16. saya memang suka menyanyi walaupon saya sedar suara saya burok macam katak. bila saya bosan duk kat bilik, saya suruh rumet nyanyi untuk saya. suara dia jauh lagi sedap dari saya, merdu bak buluh perindu. besh, layann~

17. bila saya mengadap laptop, on9..orang sekeliling bagaikan xde. saya rasa dunia ni saya yang punye. rumet pon dah naek malas nak borak kalau die nampak saya tengah mengadap laptop.hehe, sorry.

18. sehingga sekarang, saya masih xpercaya yang saya dah sambung master.. rasa macam cepatnye masa berlalu.. pasni dah masuk alam pekerjaan,, dannn kawennn..=)

19. saya paling benci bila ade sorang kawan laki cakap saya ni ramai bf. hello, i'm not that type of person oke! rasa nak terajang je.grr!!

20. saya ramai sangat kawan lelaki. dan mungkin sebab ni kot orang kata saya ni player. hamboi mulut! dah namenye dulu aku sekelas ngan semua budak lelaki.no wonder la ramai kawan lelaki kan..if dorang ade masalah peribadi pon datang rujuk aku, nak buat macamnane. xkan xnak bantu kot kan..

21. saya sememangnye dah jatuh cinta pandang pertama dengan pakcik saya. dengan hanya bergambar bersama masa dinner mpg, kami dah serapat sekarang. itulah jodoh namenye..kenangan paling indah!

22. kadang-kadang kenangan lame mengusik jiwa.. ahh,,biarkan ianya berlalu. saya dah ade teddy bear saya, mohamed nasrun. ily!

23. sekarang saya dan die semakin bahagia.. family pon masing-masing dah mengenali. harap semuanya berjalan lancar dan dipermudahkan..aminn~

24. saya akui saya memang agak kuat jeles. tapi saya xpernah nak kongkong, halang die berkawan dengan sesiapa. as long as kami saling jujur dan setia antara satu sama lain. dat's enough..=)

25. lagi satu, saya suka sangat minum nescafe. dan sebab nescafe jugak lah kami xbercakap untuk beberapa ketika. oke, janji lepas ni nak minum saya bagitahu. untuk kesihatan saya jugak kan.

26. otak sekarang tengah berkira2 nak beli kereta.. saya prefer myvi, tapi bila pikir balik pasal kewangan takut semput nak bayar bulanan. ntahla, tapi nak myvi jugak boleh x?

27. saya suka shopping!! dan paling suka bila kita pergi dengan duit yang cukup untuk beli barang yang dah lama aim..happy plus eksaited!

28. saya rasa xbolehla nak hadkan 25 perkara je..patutye kene umlimited.hehe

29. saya suka makan benda2 masam..one of my feveret food! *kecur air liur*

30. and lastly, saya selalu rasa rendah diri bilamana saya berhadapan dengan orang yang banyak kelebihan dari saya. rasa down sangat sangat. xtahu dah macamane nak boost up my self-esteem. orang tengok macam biasa jer tapi tu lar hakikatnye.huhu

*oke,cukuplah..sebelum penulisan ni menjadi kritikal better stop it..melarat kang susah nanti. so, sesape nk try buat entry best ni silakan. nanti nak baca yang u all pulak..oke, ily!


*mau mandi..dah busuk!!hehe*

2 comments:

eesyaheera said...

nombor 18 tu comel. nak kawen jugak!

dyia syaleyana said...

hehe...ta sbar nk kawen..haha