Dec 23, 2010

aku atau saya

kata ganti nama mane satu yang kau rasa paling, well orang kata paling sopan la kan.. saya atau aku?

based on me la kan.. "aku" ni suits well kalau dengan member2 yang kamceng, rapat kongsi masalah sesama. tapi kene tengok orang jugak la. bila dorang bahasakan name, kene ikut la rentak. tapi xsemua yang kita duk bahasakan aku kau ni boleh temasuk dalam kategori "kamceng". ngan adik beradik "aku" ni okela. sebab tu cara aku cakap dengan dorang.. bile nak ampu ke ape, mula kan panggil name..haha

"saya", normally bila bercakap dengan seseorang atas urusan penting, kawan, lects, and sesape la.. dan jugak dengan orang yang mula2 kita kenal. tapi bila cakap dengan boys, "aku" lagi better kot. but then, kekadang tu depends jugak pada dorang. i mean ikut rentak mereka..

bila posting entry, aku lebih prefer "aku" daripada "saya". yeahh,, lagipon this is a personal blog. at last, aku jugak kan yang baca, review old old entry sume. so bile bahasakan "saya" tu rasa macam xkena ngan jiwa.. hareemmmm!!

mood: tengah sakit belakang, merempit laju sangat kot 2 3 hari ni..boleh gile kalau jatuh moto. and another thing, projek xleh jalan. probs on instrument. ni la jadahnye 100% depends on instrument. tapi xpela..dugaan kan. sabar~. and yess!! xsabar nak tunggu minggu depan. my family will come. miss them a lot!!!

No comments: